Gyakran Ismételt Kérdések

Bármilyen gépen elvégezheti az elsődleges felhasználó és a technikai felhasználó regisztrációját.

A teszt oldalon elvégzett regisztráció csak a teszteléshez biztosít jogosultságot. Az éles adatszolgáltatáshoz ismét el kell végezni majd a regisztrációt.

A teszt oldal viszont nem szűnik meg július 1. után sem, esetleges tesztelésre továbbra is él majd a lehetőség.

A számlázó programmal teljesített adatszolgáltatást akkor tekinthető sikeresnek, ha a beküldött számlák sikeres feldolgozására vonatkozó NAV üzenet megérkezett a felhasználóhoz (DimSQL Számlázás esetén a megjelent a számla DONE/WARN státusza a Számlák keresése/módosítása menüpontban, valamint a dimadmin  -> Beküldött számlák menüpontjában. Egyéb számlázó programok esetén csak az előbb említett webszerveren.

Semmit. Programfrissítéssel letölthető lesz az online számlázáshoz szükséges verzió, mely tartalmazni fogja mindazon programmódosításokat, melyek biztosítják a július 1-től megkívánt adatszolgáltatást. A DimSQL Program Szerviz/Beállítás / NAV Online számlázás menüpontjában elvégzendő beállításokhoz kapcsolódó leírások honlapunkon megtalálhatók.

DIMSQL PROGRAM 6.64-ES VERZIÓ (2020.MÁJUS 25.)  NAV ONLINE SZÁMLABEKÜLDÉS, SZÁMLÁZÁS ILL. KÉSZLET / SZÁMLÁZÁS VÁLTOZÁSAI

DimAdmin NAV kommunikációs és tárhely szolgáltatás

Az online számla rendszer 2018. július 1. naptól érvényes, tehát a korábbi időpontban kiállított számlákra nem vonatkozik.

Cég döntésétől függ. Megteheti, hogy ugyanazzal a technikai felhasználó adataival történik minden gépről az adattovábbítás, de választhat úgy is, hogy minden géphez külön technikai felhasználót regisztrál.

A technikai felhasználó nevét a rendszer generálja a regisztráció során, tehát nem Ön adja meg. A technikai felhasználóra vonatkozóan a jelszót kell Önnek megadni.

Technikai felhasználó

Számlázó programból teljesítendő adatszolgáltatás esetén adatszolgáltatás kizárólag gép-gép kapcsolat (interfész) útján történhet.
Az adatszolgáltatás teljesítéséhez a fentiekben hivatkozott gép-gép interfész használatához szükséges adatokat, azaz a technikai felhasználót nyilvántartásba kell venni.
Az Online Számla felületre történő bejelentkezést követően az „Cég-felhasználó kapcsolatok” felületen választható ki a törzsszámot tartalmazó piros panelre történő kattintással, hogy mely adózóhoz legyen technikai felhasználó létrehozva.

A technikai felhasználót az elsődleges felhasználó hozhatja létre, a “FELHASZNÁLÓK” oldalon az “ÚJ FELHASZNÁLÓ” panel kijelölése után a “Technikai felhasználó” opcióra kattintva.



Itt történik meg a Technikai felhasználó oldal hozzáadása, amely véglegesítéséhez jelszó megadása kötelező, továbbá itt lehet beállítani a számlák beküldésére, kezelésére és a számlák lekérdezésére vonatkozó jogosultságokat.A „Mentés” gomb aktiválását követően automatikusan létrejön egy Felhasználónév, ezt követően a „Részletek” oldalon található „Kulcsgenerálás” nyomógombra kattintva XML aláírókulcs és XML cserekulcs generálható, mely kulcsok az adózó számlázó programja és a NAV szervere közötti kommunikációhoz szükségesek.
A kulcsoknak nincs elévülési ideje, ugyanakkor az arra jogosult felhasználó – figyelemmel a saját biztonsági intézkedéseire – tetszőleges gyakorisággal megváltoztathatja az adott technikai felhasználó jelszavát vagy kulcsait továbbá módosíthatja a kapcsolattartás nyelvét és a jogosultságokat.
A Technikai felhasználó Online Számla rendszer gépi interfészéhez kapcsolódó jogosultságai a következők (a webes felületre történő bejelentkezésre nem terjed ki):

  • SZÁMLÁK KEZELÉSE: Számla-adatszolgáltatás beküldése interfészen keresztül
  • SZÁMLÁK LEKÉRDEZÉSE: Számlák lekérdezése interfészen keresztül
  • SAJÁT SZÁMLÁK LEKÉRDEZÉSE: Saját számlák lekérdezése interfészen keresztül

A Saját számlák lekérdezése és Számlák lekérdezése jogok közül csak egyik adható ki a felhasználónak vagy egyik sem. Egyszerre mindkettőt nem lehet kiválasztani.
Fontos, hogy a „Kulcsgenerálás” nyomógombra történő ismételt – akár több alkalommal történő – kattintással a rendszer új, megváltozott XML kulcsokat állít elő, amely előtt a rendszer figyelmezetető üzenetet küld.

Megegyezés kérdése, a lényeg, hogy az elsődleges regisztráció az online számla felületen csak egyikük végezze el.

Csak abban az esetben, ha ugyanazon a gépen több cég nevében állít ki számlát. Ebben az esetben minden cégre külön technikai felhasználóval kell rendelkeznie.

Nem. A másodlagos felhasználó a cég munkatársa, könyvelője lehet, akinek az elsődleges felhasználó biztosít bizonyos jogosultságokat – pl. számlák lekérdezése, kézzel kiállított számlák felvitele a NAV online számla felületén. Ebből következik, hogy ez nem lehet a Dimenzió Kft.